bye-bye? duolingo😎

 

他教材で英語学習もしつつ、382日継続してduolingoを使用した結果、もうこのアプリからは得られる経験値が少なすぎると判断しました。

そして私は今現在、途中の学習内容を飛ばして、最終ユニットへと突入しました。

日々少しずつですが英語学習をした結果、英語を話す又は聞くことへの抵抗感がかなり薄れた気がします。

来月、海外旅行の計画があり、英語圏ではないですが英語を使う機会はあると思うので、実際に私がどのくらい英語を理解できるか楽しみです!

After 382 days of continuous use of duolingo while also learning English with other materials, I have decided that I have already gained too little experience from this application.
And I have now skipped the learning content in the middle and entered the final unit.
As a result of learning English little by little day by day, I feel that my resistance to speaking or listening to English has lessened considerably.
I am planning a trip abroad next month, and although it will not be to an English-speaking country, I will have the opportunity to use English, so I am looking forward to seeing how well I can actually understand English!

 

 

ではまた次回!!